megelek

Portugáliaaaaa - mókázás Lisszabonban és Lagosban

2015. szeptember 07. 22:36 - megelek

Par szoban osszefoglalva:
Gyonyoru es felejthetetlen nyaralas volt, fantasztikus emberekkel, inycsiklandozo etelekkel es meses tajakkal.
A beszamolot eppen az irodabol irom, ebedszunetben, ugyanis a laptopom elegge a halalan van, es tudom, hogyha most nem sikerul utolernem magam, akkor megint le leszek maradva. Vagyis mar vagyok.
Tehat:
1. nap, szerda - Repules es Lisszabon
A Gatwick repterrol indultam. Konnyu volt, reggel szepen felkeltem es egy vonatuttal kesobb mar ott is voltam, nem kellett atverekednem magam London teljesen tulso felere, tobb oranyi buszozassal es mindenfele utazassal egyutt.
Maga az utazas jo volt nagyon, kellemesen telt. Ablak mellett volt helyem, nezelodtem, aludtam, olvastam.. Minden okes volt.
Odaerve szepen kisetaltam ahol a nep varja az utazokat, es bealltam a sorba, ugyanis az ausztralok egy oraval kesobb landoltak, mint en.
Mikor megerkeztek, orultunk mindannyian Ok nekem, en nekik, es mind annak, hogy vegre nyaralas van!
Egy roved metrout utan meg is talaltunk a hostelt. Adminisztracios varakozasi ido, fizetes, kipakolas es hupsz, indultunk is felfedezni a varost olyan 5 ora fele. Tokeletes ido volt, szepen sikerult is megegnem egy picurit. Talaltunk egy kedves ettermet, ott elovacsoraztunk, majd maszkaltunk tovabb. Annyira egy uberkiraly hely ez a Lisszabon! Tetszett minden szeglete, a romos hazak, a hullato vakolat, a kanyargos, szuk utcak, a meg kisebbre szabott balkonok, a csempezett homlokzat, minden-minden nagyon gyonyoru volt.
Sajnos ugy tunt, hogy a meleget nem kezeltem annyira, mint szerettem volna, ugyanis egy meses kilatohelyen valo koktelozas utan szornyen elkezdett fajni a fejem. Haza is mentunk, letusoltunk es megint nyakunkba vettuk a varost - a pasik iszogattak, de nekem annyira fajt a fejem, hogy haza kellett mennem aludni. BENAAA.
2. nap, csutortok - Strandolas
Fejfajassal keltem, ejszaka is neha felebredtem arra, hogy mennyire veszettul rossz. Na, reggel jott is a kisroka, gondolom a migrentol vagy mert a brit idojarason edzett szervezetem hogutat kapott 29-30 fokban, este 5-tol. Szanalmas.
Michael el is ment venni gyogyszert, en meg mentem vele, hatha a friss levego segit a lukteto kobakomon.
Szerencsere 10-re mar jobban is lettem, igy mehettunk a strandra. Michael rabeszelt, hogy vegyek kalapot, szoval egesz ido alatt az uj szalmafejfedomben viritottam, de oszinten, tenyleg nagyon jol jott. A viz valami eszmeletlenul hideg volt, amolyan eppen megolvadt gleccserviz, de a napozas utan kellemesen husito volt - mondjuk 3 percnel tovabb benne lenni nem nagyon lehetett.
4-5 fele mentunk haza, este megint elmentunk vacsorazni. Ezt a helyet Michael talalta, egy kedves kis tapas bar volt egy amolyan erod-templom mellett. Hangulatos volt es nagyon Portugal, rengeteg finom etelt kiprobaltunk es sangriat ittunk. Volt ott chorizo kolbasz, kecskesajt, tintahal mindenfele finomsag. A hostel fele menve meg fagyit is ettunk, az enyem dios-boros-fuges volt, majd a hostelben iszogattunk a barban.
3. nap, pentek - Varosnezes
A harmadik napon vegre elmentunk egy igazi varosnezo turara Elliottal, aki egy nagyon jofej idegenvezeto volt. Imadja Lisszabont, ezert koltozott ide Franciaorszagbol. Erdekes torteneteket meselt es korbejartuk a tortenelmi reszeket, romokat nezegettunk es megneztunk egy csomo erdekesseget. Az egyik kedvencem az a templom volt, ami a 60-as evekben teljesen leegett, csak a falak maradtak meg. Kesobb visszaeppitettek a templomtetot is, de a mennyezetet vorosre festettek es az egesz epuletet meghagytak olyan szurken-feketen, mint ahogy volt is. Romos, kopott, par szobor szinte megolvadt. Felelmetesen gyonyoru, szinte apokaliptikus volt.
Este elmentunk egy tetoteraszos barba, fantasztikus kilatas volt egesz Lisszabonra. Kesobb visszamentunk, tusoltunk, elmentunk egy jo kis etterembe. Most halat vacsoraztam, nagyon finoman volt elkeszitve. Utana mi haza is mentunk Michaellel, Rowan es Mike nem sokkal kesobb csatlakoztak.
4. nap, szombat - Utazas Lagosba
A szombat szinte esemenytelenul telt. Kicsekkoltunk a hostelbol, felszalltunk a buszra es kb 5 oras utazas utan meg is erkeztunk Lagosba. Az uton olvastam, aludtam, nezgelodtem es nyomi jatekokat jatszottunk Michaellel, de legalabb szorakoztato volt.
Lagosban becsekkoltunk a hotelbe, majd vettunk par kenyeret es lazacpastetomot es mentunk is a strandra, ott vacsiztunk. A tobbieket nem sikerult megtalalnunk, de kesobb szerencsere osszefutottunk. Mire visszaertunk a hostelbe, Tristan, Georgia, Ellen es Fish mar ott voltak. Atmentunk utana a foepuletbe iszogatni es ivos jatekokat jatszani, majd utana jott a pub crawl. Az egesz hostelcsapat mesesen jo volt. Lagos egeszen mas, mint Lisszabon volt.
5. nap, vasarnap - Cliffwalk
Vasarnap elsokent keltem fel a csipetcsapatbol, igy fogtam magma, es elmasztam a boltig, ahol vettem friss kenyeret, dzsemet, vajat, tojast, szalamit es paradicsomot. Tenyleg csak a legeslegszuksegesebbeket. Megcsinaltam a reggelit, foleg Michaelnek, a tobbieknek sajnos annyi nem jutott, amennyivel teljesen jol tudtak volna lakni, de orult mindenki.
Sajnos az ido eleg szomorkas es borus volt, de meg igy is lementunk a strandra, ami az idojarastol fuggetlenul tele volt. Kesobb Michaellel elmentunk es vegigjartunk a sziklakat a tengerparton. Egyebkent Lagos egy amolyan kis foldcsucskon van, ket oldalrol is tenger veszi korul. A strandok egymastol fuggetlenek, tobbsege egyenesen bejarhatatlan erod, hacsak nem a viz felol kozelit valaki. Egyebkent meses az egesz. A sziklak voros, narancs, barna szinben pompaznak, meredekek, fensegesek es szinte hivnak, hogy masszon rajtuk az ember. A tenger gyonyoru kek, szikrazik, ha rasut a nap es ez a ketto egyutt olyan latvany, amit nem felejt el konnyen az, aki arra jar. Egyszeruen csodalatos. Az meg csak radob egy lapattal, hogy a kulonbozo kis oblok homokosak, szinte teljesen privat kis strandok.
Feluton megalltunk enni. En csak levest rendeltem, Michael steak-et, de nagyon jo volt. Kesobb csak elmasztunk a vegeig, de azert leginkabb azt kivantunk, hogy bar ne tettuk volna. Sikerult picit leegni annak ellenere, hogy a nap sem sutott es hogy meg bekentem magam kremmel is, de nem volt veszes. Visszaerni a hostelbe ennek ellenere nagyon jo volt.
Vacsizni is kettesben mentunk - o egybol ket adagot kert.
Este szokasos ivosjatek-pubcrawling volt egy remek csapattal
6. nap, hetfo - Strandolas
Ma megint mi keszitettuk a reggelit, tojas, szalonna, paradicsom, avocado.. szinte mint Londonban. Az egesz nap tipikus strandolos nap volt. Egyszeruen fantasztikus erzes a strandon olvasni, hallgatni a hullam morajat es elvezni azt, hogy a nap radsut. Annyira, de annyira szeretek tegnerparton lenni! Irigylem is azokat, akik olyan varosban elnek, ami egy ennyire meses helyen van.
Este elmentunk a zabbantani egy Portugal-ukran etterembe. Megint halat ettunk, a tobbiek kagylot, rakot, polipot, csirket, baranyt, mindent-mindent. Es osztoztunk is, mindenki kostolta a masik etelet, ezt szeretem legjobban, ugyanis az a legjobb verzio, amikor mindenbol picit es mindent vegigkostolhat az ember. Egyszer imadnam, ha pl. egy plaza etteremreszlegeben kapnek egy villat, es egyik etteremtol a masikig szokkenve (gurulva) abbol ennek egy falatot, ami tetszik eppen. Micsoda vagyalmok!
Egyebkent este a program a szokasos volt - mentunk eloszor a hostel kozossegi terebe iszogatni es jatszani, majd megint jartuk a kocsmakat. Sose lehet megunni, foleg nem egy olyan csapattal, mint ami nekunk volt. Egyebkent a hely amolyan mini-ausztralia volt, teljesen ellepete Lagost az ausztral turistaaradat! Ott eppen tel van, es ilyenkor egy csomoan utaznak Europa fele.
7. nap, kedd - Strandolas & naplemente
Ma megint reggelivel kezdtunk, aztan mentunk a strandra. Utolso teljes napom volt, egyszeuen alig tudtam elhinni, hogy mar szinte vege az egesz nyaralasnak. Nem volt nehez hozzaszokni ehhez az elethez - etteremben enni, jokat bulizni, masnap pihenni a strandon es elvezni a nyugit. Nem is tudom, hogy mennyi napot kellene eltoltenem egy ilyen helyen, hogy raunjak!
Vacsizni egy hangulatos kis kertvendeglobe mentunk, ahol grillezett dolgok voltak az etlapon - megis a kulonlegesseg az volt, hogy a vendegek elott keszitettek el ezeket, mintha csak egy kertiparti eltt volna.
Este viszont ujabb volt a program - egy csomo emberrel egy teljesen elhagyatott hotel fele vettuk az iranyt - iszogatva naplementet nezni a tetorol. At kellett maszni egy keritest, majd felbaktatni egy hosszu-hosszu lepcson a 8. emeleten (asszem) levo tetoteraszhoz. A latvany meses volt, be lehetett latni egesz Lagost, a tengerparton, minden tokeletes volt. Jo tarsasag, hideg ital. es egy meses naplemente. Meg "csaladifoto" is keszult rolunk. Nagyon kellemes volt.
Kesobb megint a szokasos esti program volt, megsem volt uncsi - iszogatas es kocsmajaras.
8. nap, szerda - Vissza Londonba
Szomorkasan keltem, mert egyaltalan nem volt kedvem visszajonni Londonba. Szerencsere delelott meg volt idonk elszaladni a strandra, de en mar nem furdottem, csak kicsit belesetaltam a vizbe, hogy erezzem meg egyszer a sos, kegyetlenul hideg vizet.
Bepakotlam mindent, keszitettem kajat es Michaellel elsetaltunk a buszallomasig. 4 ora buszozas es egy metrouttal kesobb repulore ultem es 10:30 korul le is szalltam a Heathrow repteren. Onnan meg tobb, mint egy orat tartott hazaerni... letusoltam, belevetettem magam a kenyelmes es nagy agyamba, es aludtam, amig reggel fel nem kellett kelnem a munka miatt.
Meglepo dolgok:
Hostel - nagyon-nagyon jo dolognak tartom. Fantasztikus, hogy mennyire olcson lehet megszallni meno helyeken. Maga a hostel Lisszabonban is szep volt, de a legjobb volt, hogy a kozpont kozpontjaban volt elerheto aron. Reggelit is kaptunk, arrol nem kellett gondolkodni, plusz a szobatarsak is jo arcok voltak. Az utolso esten meg egy magyar par is csatlakozott.
Lagosban a hostel nem volt nagy cucc. Szerencsere voltunk annyian, hogy szinte az egesz apartman a mienk volt. Reggeli sem volt, viszont minden este voltak jo ivosjatekok, kocsmaturakat szerveztek, ajanlottak a legjobb helyeket a kornyeken es a strandtol csak 5 percre volt, szinten nagyon jo penzert. Raadasul mivel a tulajok is jo fejek voltak, Fish&Georgia is meg Michael&en is kaptunk egy-egy kulon szobat.
Portugalia - gyonyoru orszag, az emberek jo fejek, kedvesek, segitokeszek, meg akkor is, ha nem beszelnek angolul. Szerencsere az utobbi nem nagyon volt opcio. Lisszabon/Lagos kozott a tobb oras utazas megerolteto volt, de igy is megerte minden percet.
Vissza nem hiszem, hogy megyek, de nem azert, mert nem volt jo elmeny, hanem mert a vilagon meg annyi szep helyet be kell jarnom, hogy nem eri meg a kozeljovoben visszamaszni oda, ahol mar voltam. Legkozelebb irany Spanyolorsza vagy Gorogorszag vagy Italia! Ki tudja meg? Utazni olyan nagyon jo.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://megelek.blog.hu/api/trackback/id/tr117729428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása