megelek

Vér, verejték és könnyek

2019. január 31. 18:46 - megelek

Egy a sok népírtás közül, amiről senki nem beszél

Január 27-én, vasárnap, volt a Holokauszt emléknapja. 

Rengeteg filmnek, könyvnek, cikknek és egyéb alkotásnak volt és lesz a központi eleme. Olyan téma, amiről mindig lehet és kell is beszélni. Viszont kevesen tudják, hogy a zsidó és más nem kívánt nemzetiségű (pl. roma) lakosság szisztematikus kiírtása nem Hitler és más náci főmuftik fejéből pattant ki, hanem az 1915-1917 közötti örmény népírtás szolgált alapul.

Ezen időszak alatt 1.5 millió örményt telepítettek ki erőszakosan, ebből kb. 600-800 ezret mészároltak le. Nem csak a számok miatt érdekes ez, hanem azért, mert mindez szervezetten történt. 1915 május 29-én elfogadtak egy törvényt (!!) mely szerint minden "nemzetre veszélyes" személyt el kell távolítani. A hátrahagyott javak, az állatok, a földek, a házak és minden, ami ebbe beletartozott, lefoglalták. Az embereket mindenféle felszerelés, élelem és víz nélkül a sivatagba szállították és valószínűleg 25 koncentrációs táborba helyezték el őket. A New York Times így írt róla:

„Az utakat és az Eufrátesz folyót a száműzöttek holttestei borítják, és a még életben levők is biztos halálra vannak ítélve. A hatóságoknak az a szándéka, hogy kipusztítsák a teljes örmény népet.”

Ismerős a történet, igaz?

 A Promise c. film Christian Bale szereplésével pont erről szól.

Erről nem sokat tanultunk történelemórán, viszont a későbbiekben volt szerencsém hallani róla. Több, mint 100 éves eseményekről van szó, nem is beszélve arról, hogyan írtották ki az őslakosokat Ausztráliától kezdve Észak- és Dél-Amerikáig a Brit hódítók. Viszont itt meg is akad a történet - a kommunisták "nyertesei" voltak a második világháborúnak, ellentétben a nácikkal és mint azt tudjuk, a történelmet a győztesek írják.

Ennek fényében nem is meglepő, hogy nem beszélünk és tanulunk arról, hogy hányan haltak meg a Szovjetunióban (egyes források szerint 3-9 millió között, más források szerint legalább 20 millió halottal kell számolni, de bizonyítottan 3.3 millió emberről tudni). míg Kínában Mao Ce Tung számlájára írható 35-45 millió ember halála. 35-45 millió ember Mao Ce Tung miatt, míg a 2. Világháború alatt kb. 50-80 millió ember halt meg ÖSSZESEN!

Image result for hitler, stalin and maoÍme a három úriember: Hitler, Stalin és Mao

Hol él a legtöbb fiatal Délkelet-Ázsiában?

Salor Sat, vagyis Pol Pot, Kambodzsa diktátora, aki 1975 és 1979 között volt hatalmon Mao elveit követte a kis uralkodásában és elveiben. Jelenleg Kambodzsában az átlagéletkor 24 év. Huszonnégy év!!! Mindezt azért, mert Pol Pot kis országának lakóinak majdnem 1/4-ét kiírtotta. 

Pedig Pol Pot egy tehetős parasztcsaládba született, 1949-től még ösztöndíjjal Franciaországban is tanult pár évet, bár a vizsgáit elbukta, folyékonyan beszélte a nyelvet (bár ha jól tudom francia gyarmat volt Kambodzsa). 1953-ban tért vissza. Megalapították a Kambodzsai Kommunista Pártot, aminek Pol Pot a főtitkára lett. A vietnámi háború következtében a támogatottságuk megnőtt, majd az 1970-es évek alatt fokozatosan elfoglalták az egész országot. Ezalatt az idő alatt is már egész falvakat írtottak ki, így nem meglepő, hogy miután Phnom Penh-t 1975-ben elfoglalták, szisztematikusan elkezdték írtani az "ellenségeiket", vagyis a rendszerét.

Az ellenség alatt pedig mindenkit kell érteni, aki nem khmer és nem paraszt. Tehát: értelmiségiek (orvosok, tanárok, bankárok, írók, költők, művészek, ügyvédek, mindenki, aki nem a földeken dolgozott és végzett "hasznos" munkát), szemüvegesek (aki szemüveges, az sokat olvas, tehát nem dolgozik a mezőn - ergo értelmiségi), külföldiek, kémek, szerzetesek, vietnámiak (őket bármikor bárhogy meg lehetett ölni).

Egész családokat tettek tönkre, jelszavuk/szlogenjük a következő volt:

„Ha megtartunk benneteket, az nekünk nem nyereség; ha pedig elpusztítunk titeket, az nekünk nem veszteség.”

A városok teljesen kiüresedtek, ugyanis mindenkit a földeken dolgoztattak. A kiosztott étel adagok arra voltak jók, hogy legyen a gyomrukban valami, amikor meghalnak. Minden (konkrétan MINDEN) az állam tulajdona volt, így úgy ítélték meg Pol Poték, hogy pénzt is teljesen felesleges használni. Halál járt azért, ha egy édesanya levett egy mangót a fáról azért, hogy az éhező gyerekeit megetesse. 

Bár "szerencsére" erre is volt egy "megoldásuk": a család intézményét burzsoának nyílvánították, így a gyerekeket elszakították a szüleiktől, a férjeket a feleségeiktől. Mindenki a neki rendelt párral hálhatott, azt is vezényszóra, nem saját igényeiknek megfelelően (bár amennyit ettek és dolgoztak, nem tudom kinek jutott eszébe az, hogy nemi életet éljen). Rizst termesztettek mindenhol, és éjjel-nappal, megállás nélkül. A vegyes házasságban élőknek megparancsolták, hogy végezzék ki a más nemzethez tartozó párjukat. 

Elvileg a vörös khmerekhez tartozó katonák szórakozásból kitéptek gyermekeket az anyjuk kezei közül, hogy azok nem sokkal később a falhoz verve végezzék. Fiatal lányokat vetkőztettek meztelenre, kínoztak meg - és elvileg meg is ették őket. A krokodilokat néha még élő emberekkel etették, azzal sem törődtek, hogy kegyelemből esetleg fejbelőjék őket előzőleg. 

Konkrétan ahogy az ujkor.hu-n írják: az egész országot koncentrációs táborrá alakították.

S-21, a leghíresebb haláltábor

Éppen ezért amikor életemben először mentem Ázsiába, feltett szándékom volt eljutni Kambodzsába is, ugyanis Michaeltől rengeteget hallottam a kambodzsai mészárlásról és az S-21-ről (ő London előtt utazgatott Kelet-Európában és DK-Ázsiában). Előzőleg soha nem hallottam a kambodzsai népírtásról és érdekelt, hogy vajon tényleg annyira borzalmas lehetett-e, mint azt mondták, és ha igen, miért nem beszélünk róla? Miért nem említik meg legalább pár szóban történelem órákon, amikor pl. a holokausztról tanulunk? Miért érdekesebb az, hogy Angelina Jolie egy kambodzsai árvát fogad örökbe, semhogy említést tennének az adott árva történelmi örökségéről?

Kambodzsába Thaiföldön keresztül érkeztem, busszal utaztam Bangkokból Siem Reap-be, a helyre, amiről Kambodzsa a leghíresebb: megnézni az Angkor Wat csodálatos romjait. Az a hely megérdemel egy saját bejegyzést, az biztos!

Onnan utaztam életem első éjszakai alvós-buszával le a fővárosba. Michael ezt a 312 km-es utat élete legrosszabb éjszakájaként írta le, így nem éppen örömömben sírtam, hogy én is ugyanerre vállalkoztam.

Szerencsére teljes mértékben felesleges volt az aggodalmam: elfelejtettem, hogy egy 2 méteres ausztrálnak egészen más igényei vannak, mint egy 170 cm-es vajdasági lánynak. A busz olyan volt, mint egy itt is ismert sima busz - viszont az ülések helyett emeletes ágyak voltak bent. Igaz, hogy ázsiai méretekről volt szó, így én ha összehúztam magam, éppen kellemesen elfértem a kis ágyacskán. Az utak olyanok voltak, mint nálunk - najó, talán kicsit rosszabbak, több volt az állat az utakon, és a dudát is többet nyomták, mint errefelé, viszont volt mobiltöltő meg kispárna és pokróc, így én végigaludtam az egész utat. 

Phnom Penh nem éppen álmaim városa. Koszos, zajos, poros. Az emberek nekem megkeseredettnek tűntek, első ránézésre legalább négyszeres árakat mondtak dolgokért, ami nagyon felbosszantott. Egész addig haragudtam a kambodzsai népre a viselkedéséért és a hozzáállásukért, amíg meg nem látogattam az S-21-es tábort, vagyis a Tuol Sleng-et. 

Ha azt hiszed diákként, hogy az iskola kínzás, mert tanulni kell, még nem jártál a Toul Sleng-ben

Ránézésre olyan, mint bármelyik ázsiai iskola. Három szintes, a folyosók nyitottak, a tantermek sok ablakkal rendelkeznek és a folyosóra néző részeknél olyan dísztéglákat használtak, amelyeken lyukak vannak, hogy ezzel is elősegítség a légáramlást. 

Négy épületből áll: A, B, C és D. Az udvar rendezett, pálmafák állnak ott, illetve mindenféle gyümölcsfa van az udvaron. A fák árnyékában azt hiszem 11 síremlék van: azé a hét emberé, akiknek a holttestét megtalálták az épületben, mielőtt elhagyni kényszerültek a vörös khmerek. Ennél sokkal, de sokkal többen vesztették életüket itt vagy élték át az utolsó napjaikat: körülbelül 16 ezer ember halt meg és várta a halált a négy épületben a kb. 4 év alatt. A fontos foglyokat és a külföldieket ölték meg a Tuol Sleng-ben, míg az "egyszerű" foglyokat kivitték a Choeung Ek-re, arra a mezőre, ahol kb. naponta pár tucattól akár 300 ember lelte halálát. Mivel a golyó drága volt, így "úgy ölték meg őket, mint a csirkéket - elvágták a torkukat". Ez olcsóbb volt, mintha lelövik őket.

Kaptunk egy kis magnót, amin helyszínről-helyszínre járva bizonyos számok szerint történeteket hallhattunk. Körülbelül 7 ember élte túl Toul Slenget. Ezek a túlélők és más, Pol Pot uralmát végigélő emberek beszámolóit hallgathattuk. Olyan emberekét, akik arról meséltek, hogy milyen érzés volt bekerülni az S-21-be, milyen érzés volt végignézni, hogy kivégzik a családját, milyen érzés volt férgeket enni, tudva, hogyha rajtakapják őket, akkor halál jár azért is. Milyen érzés volt nézni, ahogy ismerőseik, barátaik tűnnek el egyik napról a másikra. Milyen érzés volt félni a kivégzéstől azért, mert könyvtáros volt valaki.

Hogyan élték túl S-21-et, hogyan vezették meg a vörös khmerek az országba látogató nagyköveteket. Hogyan tudták eltitkolni a világ elől azt, hogy a világ legnagyobb koncentrációs táborát vezetik. 

Az A épületben kínozták az emberek többségét, egyesével, ágyakhoz láncolva. Itt is találták meg az utolsó holttesteket. A szobák sárgákra vannak festve, a megkopott festéken jól kivehető egy régi kép: a szoba, ahogy hagyták, miután fejbelőtték az utolsó kínzottat. Mindenhol vér. És te ott állsz, ugyanabban a szobában.

Ott van ugyanaz az ágy.

Ugyanaz a padló.

Csak a vér hiányzik, azt felmosták.

Ha becsukom a szemem, még most is emlékszek arra, hogy milyen érzés volt ott állni a tanterem bejáratánál, fülemen a kis audio-guide-dal, kicsit izzadtan, a fővárostól porosan. Látni az embereket körülöttem és csak nézni a szobát, hallgatni a beszámolót és elképzelni, hogy itt ezrek haltak meg csak 40 éve.

A beszélő a fülemben épp arról mesél, hogy amint elvitték valamelyik ismerősüket, tudták, hogy valószínűleg ők lesznek a következők. És hogy miért? Azért, mert addig kínozták az embereket, amíg nem mondtak egy nevet. Bárkit, akárkit. Csak egy nevet, aki gyanús volt, vagy tudták, hogy a rendszer ellensége. A rokonaikat, családtagaikat kevesen mondták, így a távolabbi ismerősök neveit bökték ki legelőször. 

A "B" épületben arról hallgathattunk beszámolókat, hogy kik vesztették itt az életüket illetve láthattunk nagyon-nagyon sok képet. Arcok, fiatalok, idősek, férfiak és nők. Ami közös bennük az az, hogy mindegyiken látható a szenvedés és hogy nem sokat ehettek a kép készítése előtti pár hónapban.

A "C" épület volt a legnagyobb börtön. Itt az osztálytermek sok, még egy wc fülkénél is kisebb részre voltak osztva. Illetve hatalmas vasrudak voltak behelyezve, bilincsekkel felszerelve. Ez annyit jelentett, hogy az embereket, mint a heringeket, beszorították a szobába, lábuknál fogva összebilincselték őket. Így elég volt csak 1-2 őr, hogy meggátoljanak bármilyen rendbontást, sőt, mozgást is.

A "D" épületben a kínzóeszközöket és a különböző módszerekről készült festményeket lehetett megnézni. Akkorra már éreztem, hogy ez túl sok szenvedés volt így egyszerre. A kínzások ténye is elég megrázó volt, de talán a legrosszabb volt az a tudat, hogy akiknek a fényképét láttam pár teremmel és épülettel arrébb, valószínűleg átestek ezen a tortúrán. Valószínűleg sokszor és nem csak egy nap. A szerszámok és építmények mellett voltak leírások is, hogyan használták ezeket és mire. 

Érdemes megnézni a képeket itt: http://www.killingfieldsmuseum.com/s21-victims.html

Az itt tartott foglyok moslékot kaptak enni, már ha egyáltalán kaptak enni valamit. Ahhoz is engedély kellett, hogy alvás közben megfordulhassanak. Halhatták a többi fogoly utolsó kiáltásait, a megkínzottak sikolyait. 

Mindeközben tudták, hogy valószínűleg ők lesznek a következők a következő nap és hogy valószínűleg nem fogják megérni, hogy jöjjön a segítség, már csak abban reménykedhettek, hogy a családtagjaikat, barátaikat nem fogják viszontlátni ezen a helyen.

Azt hiszem egy svéd nagykövet mondta, aki járt Kambodzsában 1975 és 1979 között, hogy felelősnek érzi magát, hogy nem tettek semmit. Senki nem tudott semmit arról, hogy mi megy az egész országban.

1975-ben választották meg Margaret Thatchert, akkor halt meg Francisco Franco, ért véget a Vietnámi Háború, és ebben évben támadta meg az IRA az Egyesült Királyságot.

1976-ban Steve Jobs megalapította az Apple-t, Kanadában megépítették a CN tornyot, felszállt az első Concorde repülőgép, Jimmy Cartert megválasztották elnöknek, a Viking 1 leszállt a Marson és Ausztriában megtartották a téli olimpiát. 

1977-ben elment az áram New Yorkban 25 órára, meghalt Elvis Presley, az USA visszaadta a Panama csatornát Panamának, megjelent a Commodore PET számítógép, Gandhi lemondott, megnyitották a Trans Alaskan Oil Pipeline-t, Spanyolországban megtartották az első elnökválasztást Franco halála után.

1978-ban az USA-ban bemutatták az első női asztronautákat, Naomi Uemura egyedül eljutott az Északi sarkra, megszületett az Egyesült Királyságban az első IVF baba, megjelent az első Garfield, Dominika függetlenné vált.

1979-ben Michael Jackson kiadta az Off the Wall c. albumát, a Szovjetunió és az USA aláírták a SALT II Egyezményt, Iránban Khomeini ajatollah hatalomra került 15 év száműzetés után, a Voyager 1-nek köszönhetően pedig felfedezték a Jupiter gyűrűit.

Ennyi minden történt a világban 1975 és 1979 között.. miközben Kambodzsa lakosságának majdnem 1/4-e belehalt Pol Pot uralmába. 

------------------------

Amennyiben érdekel, hogy éppen hol vagyok, kövess instán, az @agnesbenak név alatt megtalálsz :)

 -----------------------

Források:
- Mass killings under the communist regimes
- Who killed more: Hitler, Stalin or Mao?
- How many people died during World War 2?
- S21 Toul Sleng Genocide Museum, Phnom Penh
- The Killing Fields Museum of Cambodia
- Pol Pot és a kambodzsai népírtás
- A képek többsége Google-on található, ugyanis a saját készítésű képeim többségét elnyelte az éter :)

91 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://megelek.blog.hu/api/trackback/id/tr1914597246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2019.02.01. 18:37:11

Annyit azért elmondanék, hogy Pol Pot rendszeréről elég sokat lehetett tudni már a nyolcvanas években is Magyarországon. És pontosan lehetett tudni Mao-ról és a "Négyek Bandájáról" is. Csak kis adalék, hogy amikor a csongrád megyei pártfőtitkár (MSZMP) Komócsin volt, akkor nem véletlenül nevezték el a megyét Pol Pot megyének: elég keménykezű vezető volt (bár embereket tudtommal nem ölt).

erkölcsi hulla 2019.02.01. 18:39:04

Mivel nem zsidók voltak ezèrt nem èrdekelt senkit. Mint ahogy a holodomor vagy akármelyik másik nèpirtás ahol 100x annyian haltak meg.

lenörd hofstadter 2019.02.01. 18:51:34

Az, hogy hozzád most ért el PolPot híre, az nem jelenti azt, hogy más nem tudott róla.

bandiras2 2019.02.01. 18:55:18

Oroszország, Kína, Vietnam, Kambodia, Kuba, ... ... Venezuela(éppen most), továbbá tervezve: USA, EU, stb
www.youtube.com/watch?v=zZz2HF5KtrY&t=0s

0dzsud0 2019.02.01. 19:14:57

@lenörd hofstadter: egy átlag fiatal a mai Magyarországon jó esetben a középiskola utolsó éveiben hall először a recski munkatáborról, pol potról, a holodomorról, katynról, ruandáról, vagy a nankingi mészárlásról. rosszabb esetben még akkor sem, talán majd rákeres, ha érdekli. nem úgy a holokausztról. azt persze nem lehet megúszni, már óvodás koromban meg kellett ismernem, hogy az általános iskola végére már biztosan tele legyen a tököm a zsidókkal. és a mai napig próbálnak hülyíteni hatmillió áldozattal, és a mai napig el kell játszani, hogy ez valami nemzeti gyász Magyarországon is (nem mondom, hogy nem az, de a marketingje erőltetett és taszító, bennem már régóta ellentétes hatást vált ki), a kommunizmus áldozatai ellenben valóban több tízmillió emberre tehető (talán százra is ?), engem is sokkal jobban érint, ehhez képest ez gyakorlatilag el van felejtve. ez baj.

GallaiG 2019.02.01. 19:44:14

@erkölcsi hulla: @0dzsud0:
Azzal, hogy itt is zsidóztok, csak a tömeggyilkosoknak segítetek zavart kelteni, skatulyázni, elfedni a valóságot. Nem azzal az érvvel kell hiányolni a normális tájékoztatást, hogy bezzeg így meg úgy, ott a másik, amit bezzeg... Önmagában is igaz az, amit a kommunistának, vagy szocialistának hazudott diktatúra bűneinek elhallgatásáról, megszépítéséről írtok. Sőt, úgy igazabb, mert nem lehet azzal elintézni, hogy ezek "csak zsidóznak".

A valóság pedig az, hogy teljesen mindegy, hogy egy mocskos diktatúra milyen hazug "eszmét" talál magának szándékai leplezésére. Ahogyan az is csak a véletlen műve, hogy kikből lesz "ellenség".
Egyik mocskos diktátor se volt kommunista, se szocialista, se népi, se keresztény, se demokrata soha, csak annak hazudja magát.
Csak az álságos jelmez kell nekik, ami mögött ott van a nép gyűlölete, a felfoghatatlan mértékű rablás és károkozás.

Köszönöm, hogy a blog most segített egy mai dilemmám megoldásában. Nem akartam bírálni a legalább látszólag hasznos HVG-t, de most mégis meg kell tennem. Kedves kis jelmezes HVG-nk, a jelenleg "ellenzéki, tárgyilagos", a rendszerváltás előtt "szocialista" szócső ma azzal a címmel kommentálja, gúnyolja Orbán és az USA nagykövetének közös reggelijét, hogy "éljen a megbonthatatlan amerikai-magyar barátság".

A magyar érdekeket Putyinnak eladó Vezér most a pávatánc lépései szerint kicsit úgy tesz, mintha barátkozna szövetségesünkkel, az USA-val, ami nem tankjai tüzének "érvei", hanem a magyar nép 95 %-os, népszavazáson eldöntött IGEN-je révén lett a barátunk, védelmezőnk. Ez a mai találkozó HVG elvtársat mégis arra a helyzetre "emlékezteti", amelyben hazánkat 300 ezer szovjet fegyveres tartotta megszállva a kétezer tankjával, az 1956-os forradalmunkat követő szovjet-magyar háború "eredményeként".

A hetvenes években a következő szöveget hallottam a Szabad Európa Rádióban, a hazánkban teljes erővel, minden hullámhosszon zavart frekvenciáikon: "Kambodzsában milliókat gyilkol a diktatúra, Kambodzsa halott, és a világ hallgat."
Mindezt akkor, amikor a magyarországi sajtóban, a Népszabadságban a következő címmel jelent meg "tudósítás" a HVG újságíróinak elvtársaitól: "Éneklő búzamezők, virágzó Kambodzsa".

Ennyit az elvtársak magyar nép iránti felelősségéről! Ma, 2019-ben is a bőrünkön érezzük, mennyire igaza volt a Szabad Kossuth Rádió Forradalmi Bizottságának, amikor 1956-ban, a forradalom győzelme utáni napokban meghirdette:

"Akik a hazugság hirdetői voltak, e perctől fogva nem tagjai többé a Magyar Rádiónak, mely ezentúl joggal viselheti Kossuth és Petőfi nevét."

Vajon véletlen-e, hogy ezek a máig meglévő eredeti hangfelvételek a rendszerváltás óta sem hangzottak el a hazai médiában?
Aztán 1956. novemberében jött a második szovjet támadás, 40 év diktatúra, utána közel 30 próbálkozás a Nyugat irányában. Ma pedig megint egy nyugatellenes diktatúra kiépítésében segítenek UGYANAZOK, egy másik jelmezben.
A hazugság hirdetői.

szita szita péntek 2019.02.01. 20:01:43

"Előzőleg soha nem hallottam a kambodzsai népírtásról " - Véletlenek persze mindig vannak, de... azért ez durva.

GallaiG 2019.02.01. 20:10:47

@GallaiG: Mivel nekem természetes, de a fiatalabb generációknak talán nem, ezért egy kiegészítés:
Az "Éljen a megbonthatatlan szovjet-magyar barátság!" jelszó a szocialistának hazudott diktatúra jelszava volt hazánkban a rendszerváltás előtt, a szovjet hadsereg kivonulását megelőzően.
Erre szándékozik alantas módon utalni a mai HVG cikke.

Allesmor Obranna 2019.02.01. 20:16:44

@GallaiG: Az USA nem lett a barátunk. Az USA senkinek se a barátja. A politikában eleve nincs olyan, hogy barát.
Alá- és fölérendelt viszonyok és ebben dolgozó érdekek vannak csak.

zsa63 2019.02.01. 20:18:17

@0dzsud0: A Holokauszt itt történt, velünk, magyar emberekkel. 600 ezer honfitársunk halt meg, nem német felelősség ahogy próbálják beállítani, hanem bizony a miénk. Ahogy a 200 ezer doni áldozat is, meg a további ádozatok, mintegy millió a II. VH. alatt! Ezért hallasz - és ezért kell, hogy halljál!!! - erről sokkal többet, mint Pol Potról, vagy Maoról. De az is kamu, hogy nem hallottunk róluk, mert nagyon is hallottunk! A '80-as években például Magyarországra jött és itt tanult nagyon sok kambodzsai fiatal - nekem volt évfolyamtársam - akik nagyon is élőben tudták közvetíteni, ami ott történt. Csak az emberek nagyon szeretik becsukni a szemüket. Például egyre nagyobb divat ma a holokauszt fontosságát tagadni. Hát pedig bizony nem lehet elégszer azokba a buta és korlátolt agyakba tömni, hogy az agresszió, a gyűlölet miként hat és milyen veszélyeket hordoz! Nekünk itt a holokauszt, nekik ott Pol Pot vagy egyéb, mert mindenütt ugyan az a forgatókönyv.
És mindenütt azzal kezdődik, hogy először relativálják, aztán anulálják - végül újra átélik!

Mr. Hyde 2019.02.01. 20:21:59

A Pol Pot rezsimet a CIA támogatta a Vietnam szocialista hátországának destabilizálása érdekében.
Az a gonosz, amit akkoriban ott -a jelenlegi ISIS-hez hasonlóan- az imperialista hatalmak a világra szabadítottak, kettős célt szolgált:
A rivális ideológia kompromitàlását és elterjedésének megakadàlyozását.
Az Egyesült Államok légiereje szántszándékkal hajtott végre légicsapásokat Kambodzsa mezőgazdaságilag aktív területein a helybéli földművesek elűzése érdekében és - a többek között Nagy-Britannia által is támogatott - extremisták által megszervezett radikálisok elvadítására.

A falvak elnéptelenedése a mezőgazdasági termelés drasztikus visszaesését eredményezte, ami éhínséget okozott. A városokban szerveződő ellenállási mozgalom a termelés újraindításáért folyatott kampányaira az imperialista hatalmak által támogatott extremisták véres megtorló akciókkal reagáltak, ami további tömeges éhínséghez vezetett.

Ezt a földre szabadított poklot az imperialista emlékezetepolitika végül a szocialista ideológia kompromitálása használta fel, amiből a fenti blogposzt is táplálkozik.

Tomycat 2019.02.01. 20:28:45

Pol Pot gyilkosságairól az egyszeri kambodzsai sem tudott. A Vietnamiak bevonulását sem fogtak fel elsőre miért van, csak mikor egymásután előkerültek a tömegsírok. Az elhurcoltak nagy része is eltűnt ugye.
@bandiras2: Vietnamban az amerikaiak irtottak az embereket. Nem lehet egybemosni Sztálinnal, Mao-val.
Pol Pot többek között azért tudott fennmaradni sokáig a Vietek bevonulása után is, mert komoly támogatást kaptak Thaiföld/USA felől illetve Kínától.

yourmomtits 2019.02.01. 20:32:55

jó poszt volt, köszi

GallaiG 2019.02.01. 20:43:20

@Mr. Hyde: Megjöttél elvtárs? Lejárt a "szabadságod" Észak-Koreában?
Ezért a mai hazugsághalmazodért nem fogsz kitüntetést kapni Kim elvtárstól, annyira röhejes, átlátszó.

bandiras2 2019.02.01. 20:45:07

@Tomycat: "Vietnamban az amerikaiak irtottak"
ők is. Mikor az aktuális falu/város északi kézre került, akkor a politikai tisztek ugyanúgy körbejártak, hogy kigyomlálják a nem politikailag korrekt elemeket.
Abban viszont igazad van, hogy HoSiMin nem volt kommunista, mint ahogy stalin, vagy Kim ir szen, és utódai. Mindegyik erősen haladt az istenkirályság felé, a kommunizmus dicső útján. Valahogy az esetek többségében ide lyukadunk ki. Mao után a kínaiak még megpróbálkoztak a személyi kultusszal, azt azóta már Nemzeti kapitalisták. Még mindig tűnnek el emberek, de messze nem annyi mint annó a dicső napokban, amikor egy rossz szó elég volt a gulághoz vagy az agyonlövéshez.
A diktatúra nem jó vicc, és a magad által megtermelt erőforrások átadására csak fegyverrel lehet kényszeríteni a FEGYVERTELENNÉ tett lakosságot.
A közös nevező mindig az volt, hogy a bűnözés felszámolásának ürügye alatt elszedték a fegyvereket a néptől, hogy aztán könnyű legyen összeszedi a nem kívánatos elemeket. Esetenként a lakosság negyedét/harmadát.
Hitler is így csinálta. A meghódított területeken főleg a zsidóknak tilos volt fegyvert tartaniuk, mert így egyszerűbb. Aki követte a törvényt és beadta, az meghalt. Azok a akik nem voltak vevők, és a törvény ellenére ahelyett hogy beadták volna a fegyvereiket eltűntek a nagyerdőben, azok túlélték en.wikipedia.org/wiki/Jewish_partisans#Poland
hogy aztán a ruszkik vigyék el őket mint veszélyes elemeket.
Ha a lakosság fegyvertelen, akkor a szabadság csak illúzió, vagy pillanatnyi zavar a hatalmi struktúrában, amit majd korrigál az első erre járó progresszív, aki majd eldönti a népnek hogy mit kell gondolni.

FogarasiArpi 2019.02.01. 20:52:24

Annyit azért még hozzábiggyesztettem volna a végére, hogy a sors fintoraként, mint oly sok más tömeggyilkos diktátor esetében, akikenk a világ politikai, anyagi, stb. okokból enézte a kegyetlenkedését, Pol Pot 1998-ig húzta és békésen, ágyban hallt meg, mint Sztálin atyuska.

Tomycat 2019.02.01. 20:54:08

Ja. Meg egy ok, amiért a blog szerzője kevesebbet hallhatott Polpotrol. Csaucseszku a többi varsói állammal ellentétben Polpotot támogatta. Ott Romániában elvtárs maradt a Csaucseszku bukása végéig. Gondolom azelőtt Erdélyben sem nagyon lehetett a népirtásról beszelni.

2019.02.01. 21:55:32

@zsa63: Én nem vagyok felelős egyetlen zsidó halálért sem, ahogy a gyerekeim se. El kellene felejteni, hogy mi vagyunk felelősök az elődeink bűneiért. Ha évente egyszer bemondanák a tévében, hogy volt olyan, az pont elég lenne, nem véletlenül van hányingere sok embernek attól, hogy naponta emlékeztetik olyan bűnökre, amihez semmi köze nincs. Miért kell minden magyar gyereknek felnőnie folyamatos bűntudatban?
Vajon a zsidók sosem öltek meg senkit faji vagy vallási alapon? A Bibliában olvastam ilyesmit, úgyhogy nem kellene ezt a mártíromságukat naponta emlegetni. Megtörtént, elmúlt, emlékezzen az aki akar, de minket senki se nevezzen bűnösnek érte és ne emlékeztessen naponta többször.

exterminador 2019.02.01. 22:04:16

Érdemes lett volna megemlíteni, hogy Pol Potékat végül a kommunista vietnámi hadsereg intervenciója buktatta meg. Ha az nem lett volna, talán még máig is boldogítanák a kambodzsai népet... Bár boldogítják is, az ottani kormányt is egy egykori polpotista vezeti.

exterminador 2019.02.01. 22:05:33

@roli101: gondolom, megsértődsz, ha nácinak neveznek. Pedig hát ezzel a szöveggel csak ők jönnek. Vállald fel nyíltan! Vagy az derogál?

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2019.02.01. 22:29:13

@exterminador: szerintem nem sértődik meg, csak legyint. kurva unalmas. de csináld csak nyugodtan, ti itt már nem rúgtak többet labdába. egy letűnt kor letűnt maradványa vagy

Bástya e. 2019.02.01. 22:43:41

www.amiidonk.hu/tortenelem-2/kadar-janos-a-kambodzsai-pol-pot-rezsimrol/
Valamint kedves cikkíró érdemes lenne utánanézni, hogy az elmúlt öt évben, Európában egy szomszédos országban mik történtek, ki(k)nek a támogatásával, ill. szemhunyása mellett! Modern világunk akár élőképekkel is segíti önt, ha picit ügyes.
Addig kicsit álságos ez a hüledezés egy időben és térben távoli eseménysorral kapcsolatban, amelyet semmiképp sem kissebbíteni akarok!

Indriq 2019.02.01. 22:57:14

@FogarasiArpi: szerinted Sztálin békésen halt meg? :)

exterminador 2019.02.01. 23:10:07

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel: mit tudsz te rólam, hogy így ítélkezgetsz? Hm? Nagyon okosnak képzeled magad, ugye? Pedig nem vagy az, a nickedből is egyértelmű. Meg akkor tudnád, hogy semmi sem tart örökké.

exterminador 2019.02.01. 23:16:52

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel: ja bocs, most jövök rá, hogy ugyanaz vagy, csak másik nicken. Szánalmas.

0dzsud0 2019.02.01. 23:22:48

@zsa63: oké. és miért hallok összehasonlíthatatlanul többet róla, mint Donról vagy Recskről? ez egyszerű marketing, engedtessék már meg, hogy untig elegem legyen belőle, úgy, hogy ráadásul kurvára semmi közöm az egészhez. ha egész életemben az arcomba üvöltik, hogy de van, azzal nem empátiát váltanak ki belőlem, hanem egyre nagyobb ellenszenvet.

erkölcsi hulla 2019.02.01. 23:54:40

@0dzsud0: "ltalános iskola végére már biztosan tele legyen a tököm a zsidókkal. és a mai napig próbálnak hülyíteni hatmillió áldozattal, és a mai napig el kell játszani, hogy ez valami nemzeti gyász Magyarországon is (nem mondom, hogy nem az, de a marketingje erőltetett és taszító, bennem már régóta ellentétes hatást vált ki), a kommunizmus áldozatai ellenben valóban több tízmillió emberre tehető (talán százra is ?), engem is sokkal jobban érint, ehhez képest ez gyakorlatilag el van felejtve. ez baj."

Pontosan. Igazad van. Kibaszottul unom én is.

@roli101: "Megtörtént, elmúlt, emlékezzen az aki akar, de minket senki se nevezzen bűnösnek érte és ne emlékeztessen naponta többször."

Ugyancsak pontosan. Ennek ellenére megteszik.

Taszító ez a kétszínűség, ahogy nyomják az ember pofájába még mindig a bűntudatkeltést és az áldozatszerepet az előnyökért. Pedig még egy őslakos németnek sincs semmi köze már ehhez, mivel KBIASZOTTUL KURVA régen történt.

Azóta sok népirtás történt, és folyik most is, de a nyugati becsicskult kutya média mér mindig a zsidó propagandát nyomja, uruk azt parancsolta. Pedig 70 éve az 70 év.

Egy átlagos magyart gecire nem érdekel az egész, főleg mert túltolták a kretént.

Mint a TV reklámok, egy idő után teljesen immunis lesz rá az ember, le se szarja, hagyja hogy elmondják a pofájába, egyik fülén be, másikon ki.

Az sem segít ha valaminek a megkérdőjelezésért börtön jár, kialakul egyfajta dac, és a bólogató álarc alatt egy megvető lenézés.

erkölcsi hulla 2019.02.01. 23:59:16

@exterminador: Miért lenne náci valaki, aki unja a zsidó propagandát? Ha egy reklámot, ugyanazt, naponta többször tolják a pofádba, mondjuk 20 éven át, mondhatod szerintem hogy ez már unalmas basszameg kussoljatok már! Ha erre a témára mered ezt mondani, amit valamiért még mindig napi szinten hoz fel a kedves zsidnex is és általában a nyugati lefizetett média, akkor már náci vagy. Érthető.

erkölcsi hulla 2019.02.02. 00:11:04

@GallaiG:
"Azzal, hogy itt is zsidóztok, csak a tömeggyilkosoknak segítetek zavart kelteni, "

-Kérlek magyarázd el, hogy az afrikai boko haramnak hogy segítek még több embert megölni, azzal, ha leírom hogy kétszínű ez a zsidó téma, mert azóta, és most is ugyanúgy folynak népirtások, de mivel az nem 70 éve zsidókkal történt, szarik mindenki rá, pedig nem kéne.

skatulyázni, elfedni a valóságot. Nem azzal az érvvel kell hiányolni a normális tájékoztatást, hogy bezzeg így meg úgy, ott a másik, amit bezzeg...

Pedig de. Majd ha legalább annyit fogok hallani az afrikai fehér farmerek elleni népirtásról ami most folyik, vagy a boko haram, esetleg iszlám állam, vagy törökország most folyó népirtásairól, akkor majd nem azt a következtetést fogom levonni, hogy itt népbutítás folyik, egy bizonyos érdekcsoport érdekeinek megfelelően.

Önmagában is igaz az, amit a kommunistának, vagy szocialistának hazudott diktatúra bűneinek elhallgatásáról, megszépítéséről írtok. Sőt, úgy igazabb, mert nem lehet azzal elintézni, hogy ezek "csak zsidóznak".

Nem, nem csak zsidózok, hanem felháborít, hogy a mostani zsidó marxista baloldali hatalom hogy relativizálja, hogy SOKKAL DE SOKKAL több ember halt éhhalált saját hazájában, mint ahány zsidót a nácik megöltek.

Elérkeztünk az elejére, ezek a milliók senkit sem érdekelnek a médiában, mert nem a 70 éve történt zsidókról van szó.
Nem érdeke senkinek ezt a témát felhozni a médiában, mert azért nem fizet a gazdi.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.02.02. 01:39:48

@erkölcsi hulla: Mekkora faszfej vagy! Nem is érted miért kell holocaustra újra és újra emlékezni. Te még nácinak is buta vagy.

DFK 2019.02.02. 06:45:54

Hát nem tudjátok, hogy más népirtás az csak kismiska lehet? Hogy nem illik más népirtásokról beszélni, mert akkor már nem is egyedülálló az a népirtás? (Nem merem ideírni a h betűs szót, nehogy a "relativizálásáért" b3pereljen egy sokadik generációs túlélő). Mondjuk annyiban egyedi, hogy más népirtások áldozatai nem kapnak újra és újra kárpótlást.

Measurer 2019.02.02. 07:03:13

A külföldieket, miután bevallották, hogy CIA-ügynökök, a bázisról ki az útra, egy keresztény templom elé vitték ki, s ott gumiabroncsot húzva testükre, égették el.
www.cambodiadaily.com/news/duch-publicly-interrogated-foreign-inmate-witness-says-111914/

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2019.02.02. 07:48:37

@exterminador: jaaaaa, ítélkezni csak neked szabad?! semmi közöm a másik nickhez. személyesen nem ismerlek, csak innen. egy buta, fölényeskedő hülyeúr vagy akinek ha nincsenek érvei akkor elkezd nácizni

felső határ nincs 2019.02.02. 07:51:17

Hitler sosem volt nepirto.

Mint tudjuk a zsidoktol, ok nem faj hanem vallas, igy ellenuk nepirtas lehetetlen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.02. 08:08:54

Az arányaiban legnagyobb tömeggyilkosság se nem a zsidóké, se nem a kambodzsiaké, se nem a ruandai, se nem az örmény. Hanem a legkevésbé ismert: Egyenlítői Guinea esete a 70-es években, amikor a lakosság kb. harmadát kiirtotta az ország vezetése.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.02. 08:11:31

@GallaiG:

Ez sajnos nem igaz.

A kambodzsai kérdésben a dolog fordítva állt: Pol Pot mögött a nyugat állt, így Kádár Magyarországa az ELLENTÉTES oldalon volt. Kádárék Pol Pot ellenzékét támogatták, akik aztán 1979-ben jutottak hatalomra.

exterminador 2019.02.02. 08:43:55

@MAXVAL bircaman közíró: Pol Pot mögött Kína állt, miután Vietnam elkergette a vörös khmert, Kína meg is támadta őket.

Egyallampolgar 2019.02.02. 08:51:29

Elég jó írás, sokszor kimondottan szemléletes, átjön a betűkön nyomasztó borzalom.
Három észrevétel:
1. Pol Pot népírtása szerintem közismert, de nem baj hogy újabb és újabb posztok jelennek meg róla. Valóban egy történelmi jelentőségű szörnyűség: Egy francia 68-at átélt diák hazamegy és vérfürdőt rendez saját hatalmának, amit az élhetetlen észak vietnám szűntet meg... Ezt felfogni is nehéz.

2. Azért is nehéz róla beszélni, mert Kampodzsában a tűlélők tömegei között rengeteg a máig élő bűnrészes. Egy ilyen szörnyű "rendszerben" kevesen maradnak ártatlanok. Mint közismert a 2-es testvér elkapásához is sok év kellett az első nyugatiak által forgatott dokufilmen még nyugodtan iszogat és cigizik egy kocsmában.

3. off. Miért nem rúgod ki innen a trollokat? Olvashatatlan a kommentfal!

yourmomtits 2019.02.02. 09:01:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: horvátot is próbáltad megerőszakolni csak rájöttél közben, h elmúlt már 14 és elment a libidód?

2019.02.02. 09:07:00

Én is voltam és láttam a fent leírtakat személyesen. Ahogy voltam Dachauban is. Minden értelmetlen gyilkosság elborzaszt. A történelemkönyvekben nem azt kellene kihangsúlyozni, hogy hány millión haltak meg, mert az egy idő után elfásulttá tesz. Ha arra gondolunk, hogy hányszor hallotta a világ a holokauszt szót és, hogy ez hány ember halálát okozta, akkor nem lenne szabad léteznie manapság ilyesminek. Valahogy mégis van, ha nem is akkora mértékben. Éppen ezért sokkal fontosabb lenne, ha történelem oktatás arra koncentrálna, hogy mi vezetett ahhoz, hogy valaki olyan pozícióba kerüljön, hogy megteheti. Sokkal fontosabb lenne, hogy az emberek ne csak tanulják a történelmet, hanem tanuljanak belőle. Mert a történelem ismétli önmagát. Az embereknek meg kellene tanítani, hogyan ismerjék fel, ha manipulálják őket, hogyan ismerjék fel, ha valaki diktátor akar lenni. Meg kellene tanulni a logikus, önálló gondolkodást, ne pedig várjuk, hogy valaki (pap, király, miniszterelnök) megmondja, hogy melyek a helyes és nekik kedvező gondolatok. Ehhez van szükség jó minőségű, széles körben elérhető oktatásra és éppen ezért az egyik legfontosabb ellenség, mindig az értelmiség, ahogy Kambodzsában is. Minél több buta ember él egy országban, annál könnyebb irányítani felülről és befolyásolni a lakosságot.

GallaiG 2019.02.02. 09:31:12

@roli101: "sokkal fontosabb lenne, ha történelem oktatás arra koncentrálna, hogy mi vezetett ahhoz, hogy valaki olyan pozícióba kerüljön, hogy megteheti"
Pontosan! Azt kellene világosan látni, hogy minden ilyen borzalom bajerzsoltokkal kezdődik! Azzal, hogy "de jól megmondta nekik, hogy dögöljenek meg, bruhaha"!
A II. Világháború után a civilizált, demokratikus Nyugat pontosan látta, mi kell mindennek az elkerüléséhez, és szigorúan fellépett minden primitív uszítás ellen. Már legalábbis ott, ahol tudott, ahol nem a szovjet befolyás uralkodott. Mára ez az öntudat Nyugaton is lazul, mert 70 alatt felnőtt 1-2 generáció, amelyik kezdi elfelejteni a tanulságot. Ezért kezd újra elfogadottá válni a tiszteletlenség, a mocskolódás, a primitív diplomácia, a másik semmibevétele egyéni- és országos szinteken is.

GallaiG 2019.02.02. 09:41:04

@MAXVAL bircaman közíró:
"arányaiban"
"Gyönyörű" relativizálás. Arányaiban a legnagyobb tömeggyilkosság az USA-ban volt, ahol egy szekta 300 tagját ölte meg, kényszerítette "öngyilkosságra" a vezérük. Összesen 3-an maradtak életben. "Arányaiban" sehol sincs ehhez képest Auschwitz, vagy a szovjet népirtás százmilliós nagyságrendű ártatlan áldozata. Igaz, marha KGB-s?!

"Pol Pot mögött a nyugat állt..." - Látom, a kemény tényekre a moszkvai propagandádnak is csak ugyanaz a "válasza" tud lenni, mint az észak-koreai troll elvtársadnak, hyde-nak. A pofátlan hazudozás.

2019.02.02. 09:46:13

@exterminador: Ha azt jelenti a náci, hogy felelősséget vállalok a tetteimért és büszke vagyok az eredményeimre, de nem vállalom más bűneit és nem más eredményeire vagyok büszke, ugyanakkor nem hagyom más rám erőltesse ezzel ellenkező véleményét, akkor náci vagyok.

felső határ nincs 2019.02.02. 09:46:15

@roli101: Na es mi izgalmasat lattal Dachauban? Epitettek mar oda is gazkamrat?...:) Ha mar a nemetek nem...

mildi 2019.02.02. 09:57:43

@erkölcsi hulla: nincs olyan, h zsidó propaganda. náci vagy. abból is az ostobább kiadás

erkölcsi hulla 2019.02.02. 09:58:37

@Egyallampolgar: 3. off. Miért nem rúgod ki innen a trollokat? Olvashatatlan a kommentfal

Nem tetszik mások vèlemènye? Cenzúra!!
Nincs èrv - nácizás

Nem meglepő ha az emberek egy nagy rèsze erre agresszívan reagál.

felső határ nincs 2019.02.02. 09:59:18

Auswitzban 1 db. gazkamra van, azt mutogatjak a turistaknak. A haboru utan az oroszok epitettek, bar ezt csak a "holokauszttagado" torteneszek deritettek ki. Ebben az egy kb. 40 m2 -es gazkamraban semmisitettek meg allitolag 1,5 millio zsidot (nagy reszuket kb. 1 ev alatt 1944ben), 1990 elott pedig 4 millio volt a hivatalos Auswitz szam.

Egy holttest nincs, egy eredeti gazkamra nincs (mas halaltaborokban se). Azaz hulla sincs es gyilkos fegyver sincs, semmilyen birosag nem minositene ezt gyilkossagnak. Auswitz kornyeken hullakat keresni a foldben "zsido vallasi eloirasok" miatt tilos, tehat ott sincs semmi.

Azaz a sztorit a 100% zsido halivudi tortenetekbol ismeri a vilag. Kell meg valamit mondanom, Ildiko?

erkölcsi hulla 2019.02.02. 09:59:32

@mildi: kurva anyád a náci. Unalmas már hogy csak ezt tudjátok hajtogatni èrvek helyett, hulladèkok.

Egyallampolgar 2019.02.02. 10:28:33

@erkölcsi hulla:
"Nem tetszik mások vèlemènye? Cenzúra!!
Nincs èrv - nácizás"

Magadra ismertél? Igen a trollnak nincs erkölcse mint ahogy a nick-ed mutatja. Ha tudnál (akarnál) olvasni tudnád nem náciztam. Ha nem érted a mások véleménye és a trollkodás közti különbséget az nem az én bajom. A hülye vagy mint egy darab szar segít eligazodni a több ezer éves nyugati kultúra. Kezdjed az antikvitásban. Mire ThomasMann-hoz érsz megérted.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.02. 10:34:43

@exterminador:

S az USA.

Az USA vetója miatt évekig Pol Poték nagykövete ült az ENSZ-ban, a kormény bukása után is, mert az USA Pol Potot ismerte el legitimnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.02. 10:36:29

@GallaiG:

Pol Pot mögött Kína és az USA ált, a SZU ellene volt, Ez szimpla tény. A SZU a Vietnám-barát kommunistákat támogatta, nem Pol Pot kommunistáit.

Dan da Man 2019.02.02. 10:56:47

@roli101: Nem, TE nem vagy felelős. De a lényeg az, hogy a gyerekeid se legyenek azok egy nap, ha olyan fordulat következne be. És ezt leginkább azon lehet szemléltetni, hogy egyszer itt már megtörtént, mert ha azzal példálóznánk, hogy Kambodzsában mi volt, azt le lehetne rázni azzal, hogy "fehér ember olyat nem csinál".

De. Csinál.

Ezért kell sokat ismételgetni, hogy eszébe se jusson.

Aztán persze igaz az a mondás is, hogy "jóból is megárt a sok". De az, hogy "el kéne felejteni", na az az út vezet a történelem megismétlődéséhez. Úgyhogy a véleményedhez jogod van, de tedd meg kérlek, hogy még egyszer átgondolod, hogy mi is lehetne, ha nem ismételgetnék ezt a dolgot...

ninimimi 2019.02.02. 11:04:04

@exterminador: Természetesen nem igaz, mint semmilyen hazugság, amit a szovjet "kommunista" maffia és fiókszerveinek propagandistái állítanak. A szégyen az, hogy a kambodzsai, szovjet eredetű népirtás tényét is ilyen ködösítéssel próbálják ma is relativizálni. Az, hogy a szovjet maffia alágai egymással is versengtek a népirtásban, semmit sem von le a moszkvai gazda "érdemeiből". Még az sem, hogy néha saját maga fogta vissza, vagy vágta le egyik csápját, ha a szomszédos másik hasznosabb (volt) számára.

Jakab.gipsz 2019.02.02. 11:04:40

T. megelek !

"Íme a három úriember: Hitler, Stalin és Mao" amennyiben ez a három ember bűnös, úgy az ateista-zsidó Marx Károly a felbujtó, is bűnös.

Ugyanis a kommunista társadalom filozófia elméletét, az ateista-zsidó filozófusok dolgozták ki.

Iszonyú nagy bajba sodorva az eredendően egy és oszthatatlan emberiséget és a zsidóságot is.

erkölcsi hulla 2019.02.02. 11:47:45

@Dan da Man: jóból is megárt a sok. Az ismètelgetès agresszív, emberek pofájába nyomásba fajult. Mikor a mostani zsidó állam nem kicsit szèlsójobbos beállítottságú.

2019.02.02. 11:59:06

@felső határ nincs: Igazad van, közben beugrott, hogy nem is ott voltam, hanem Buchenwaldban, még az NDK-s időkben.

midnightcoder2 2019.02.02. 12:07:12

@Jakab.gipsz: Olyan hogy ateista-zsidó nincs. A zsidó a kereszténység 1.0-ás verziója, ahogy az iszlám a 3.0. Jézusék a 2.0 voltak, és bizony az a csapat is legalább olyan lelkesen népirtott mint Hitlerék vagy Sztálinék, csak annak még kisebb volt a sajtója. De azért az USA is a "jó" indiánok csontjaira épült, ahová a mai usákok õsei vitték el a hitet és a civilizációt a "vadaknak". És persze anno a jó zsidók dicsõ õsei csinálták a történelem elsõ jól dokumentált származás alapú népirtásait. Szóval, ebben a történetben én azért az ateizmust annyira nagyon nem hangsúlyoznám.

2019.02.02. 12:07:42

@Dan da Man: Én gyerekeimet arra tanítom, hogy mindenki egyenlő, mindenkit fogadjanak el olyannak, amilyen, senki se felsőbbrendű, mint a másik. Ezt a zsidók is tanítják a gyerekeiknek, vagy ők a gojok lenézésére tanítják a gyerekeiket?
Azért járom velük a világot, hogy személyesen tapasztalják meg, hogy mennyire más a valóság, mint a TV. Mi nem gyűlölünk senkit csak mert más a bőrszíne, más a vallása. Azt utáljuk vagy vetjük meg, aki rászolgál. Hozzám hiába jönnek a zsidók vagy bárki mások, hogy őket régen mennyi sérelem érte és tartják a markukat, hogy nekik ezért pénz jár. Majd ha én is megyek a törökökhöz, a tatárokhoz, az oroszokhoz, hogy fizessenek jóvátételt a meggyilkolt honfitársaimért.
A történelem azért ismétli önmagát, mert nem tanulnak belőle sokan, itt van rá a legjobb példa Orbán vagy Putyin vagy Erdogan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.02. 12:08:32

@exterminador:

Ez szimpla tény.

A kambodzsai modern történelem lényege:
- a semleges kormányzatatot megdöntötte az USA-párti katonai puccs 1970-ben, mert a vietnámi partizűnok kambodzsai területrúl is támadták a vietnámi amerikai erőket.
- káosz után hatalomra jutottak a kommunisták (Pol Pot), akiket a nép támogatott a kormányzattal szemben.
- Pol Pot szovjetellenes irányt vett, így ellene fordult a SZU és Vietnám,
- 1979-ben Vietnám megtámadta Kambodzsát, s vietnámpárti, szovjetpárti kommunista vezetés került hatalomra,
- Pol Pot polgárháborút indított a szovjetpárti kommunisták ellen, tűmogatta őt Kína,
- mivel Pol Pot volt a szovjetellenes ellenzék, a nyugat őt támogatta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.02. 12:11:41

@ninimimi:

A kambodzsai népirtás szovjetellenes volt.

Pol Pot még a diplomáciai kapcsolatokat is megszakította a SZU-val.

midnightcoder2 2019.02.02. 12:15:39

@GallaiG: A II világháború alatt a derék amcsik a két csapat tömeggyilkos közül a kommunisták oldalára álltak. Aztán volt egy rövid idõszak, amíg úgy viszonyultak a baloldalhoz ahogy azt kell (McCarthy) de sajnos ennek elég gyorsan vége szakadt. De elõtte is sokat tettek a kommunizmus terjedéséért, utána pedig a nyugati vörösnácik szépen legitimmé váltak, a KGB-tõl megkapták a kis pénzecskéjüket, és ma õk a derék balliberális európai/amerikai értelmiség. És ezért van az, hogy míg a náciknál szinte minden áldozatot név szerint ismerünk, addig a kommunisták esetében tízmilliós pontossággal sincs megállapítva hivatalosan az áldozatok száma. És nem is lesz, mivel a mai liberális baloldal és Mao, Sztálin, Lenin ugyanaz a csapat, és ezek soha nem fogják elismerni hogy tömeggyilkosok.

Jakab.gipsz 2019.02.02. 12:28:01

@midnightcoder2: "Olyan hogy ateista-zsidó nincs."

Hát ez benne a simlis trükk és a poén, mihelyst megtámadsz egy ateizmust hirdető zsidót abban a pillanatban, antiszemita vagy !

Itt van például ez a sátánfajzat globalista Soros, aki hamis portékával, a politikailag korrekt új-beszéddel és a nyitott társadalommal, szélhámoskodik.

felső határ nincs 2019.02.02. 12:29:01

@roli101: "Azért járom velük a világot, hogy személyesen tapasztalják meg, hogy mennyire más a valóság, mint a TV. "

Foleg izrael mas, mint a TV-ben. MAr a repteren latni fogod hogy a vilag egyetlen fasiszta rendorallama...:)

KissGecihuszár 2019.02.02. 13:04:47

Sorry, de Margaret Thatchert NEM '75-.ben, hanem '79-ben válaszották meg, a többi nagyjából pontos! Kambodiaról pedig annyit, hogy Ázsiában sajnos suámos nép volt oly sík hülye, hogy kerek perec beszopta a komcsi ideológiát, azt mire felébredtek, addigra már nagyrészt elrendezte őket a hatalom, mint pl. Észak-koreában is! Ez van, nekik még tanulniok kell...

midnightcoder2 2019.02.02. 14:51:38

@Jakab.gipsz: Persze, kis hazánkban van olyan csapat aki gyakorlatilag bármire ami csak egy kicsit is összefüggésbe hozható a zsidósággal ráhúzzák hogy antiszemita, és ez itt is megpróbálta ezt kijátszani, de roppant kevés sikerrel. Mondjuk ebbe persze az is belejátszik, hogy õt odahaza jobban utálják mint Orbánék, az pedig már a hazai libbant ellenzéktõl is picit erõs lenne, ha Izraelt vádolnák antiszemitizmussal.

Tomycat 2019.02.02. 15:10:41

@felső határ nincs: Attól, hogy magam sem szeretem a szájbarágást, és szerintem is fárasztó és inkább árt mint használ a holocaust folyamatos és főleg nem teljeskörű, így szemellenzős bemutatása, nincs a holocauston kívül más magyarázat arra, hova lett Magyarország vidéki zsidó lakossága. Nincs magyarázat arra, hogy az elhurcoltak közül, miért olyan kevesen tértek vissza a falvakra a háború után, és azok is javaiktól immár megfosztva nagyon hamar elmentek.
Engem sem győzött meg az Auschwitzi gázkamra kapacitása. De nem is lényeges, mert ha nem ott és úgy, akkor másképpen de mindenképpen eltüntettek pár százezer zsidó embert csupán a származásáért.

Tomycat 2019.02.02. 15:27:13

@MAXVAL bircaman közíró: Kicsi kiigazitas:
- Olyan hogy semleges kambodzsai kormány nem volt, az bizony annyira Ho Chi Minh-t támogatta, hogy az akkori saigoni kormány Ho Chi Minh -Sihanouk -nak nevezte az általánosan csak Ho Chi Minh-nek nevezett utat.
- Vietnam visszatámadott, mivel Polpot már jó ideje támadta a határ menti településeket.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.02.02. 16:12:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Hát pedig minden rosszindulat nélkül néha kicsit sok a téma.

BiG74 Bodri 2019.02.02. 16:24:57

Miért nincs ateista zsidó?

GallaiG 2019.02.02. 16:29:34

A kortársak felelősségéről:

Tessék visszakattintintani, mit látunk ebben a pillanatban az Index címlapján! "A Kreml megunta a cicázást és valódi szövetségi állam létrehozását akarja az orosz vezetés Belarusszal."
Ez a "szövetségi állam" Putyin szerint a rubel, mint fizetőeszköz kiterjesztését jelenti Belaruszra, közös hadsereget, külpolitikát és közös államfőt jelent, aki természetesen ő, Putyin lesz örök időkre, de legalábbis haláláig Belaruszban is.

Tehát az, hogy Putyin megvalósítja azt a legrosszabb félelmet, forgatókönyvet, miszerint az energiafüggőséget országok bekebelezésére fogja használni, az Index szerint a "cicázás megúnása".
Pontosan olyan ez, mintha az Anschluss másnapján a legnagyobb magyarországi, magát "függetlennek" mondó napilap a következő címmel jelent volna meg:

"Berlin megunta a cicázást és valódi szövetségi állam létrehozását akarja a német vezetés Ausztriával."

Ennyit a kortársi felelősség naprakész aktualitásáról!

BiG74 Bodri 2019.02.02. 16:35:07

@GallaiG:
Jelenleg az oroszok még nem kebelezték be a beloruszokat, és csak olyasmiről van szó, ami korábban is felmerült már. Ráadásul a beloruszok egy önként vállalt oldalon politizálgatnak, amelyben ez a szorosabbra vonás szóba jöhet, csak nem annyira tetszik nekik. Ettől függetlenül, hogy jön ez az Index cikkéhez? Mi a bajod a cikkel?

GallaiG 2019.02.02. 16:51:00

@BiG74 Bodri: Akkor segítek, bár talán nem kellene, mert ha elsőre nem érted, akkor másodikra se fogod - hacsak nem tetteted.
Cseréld ki a szövegedben az "oroszok" szót "németek"-re a "belaruszok"-at meg "osztrákok"-ra!
Minden stimmel.
Ettől pedig egyáltalán nem függetlenül az Index cinizmusa elfogadható ajánlattá igyekszik szépíteni a bekebelezést.
"Visszautasíthatatlan ajánlattá".
Amúgy meg érdekes, milyen fontos neked Putyin "jóságos szándékát" gyorsan "megmagyarázni" - mellesleg hamisan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.02. 16:52:29

@Tomycat:

Szinahuk híres volt arról, hogy mindenkivel jóban akart lenni, ez tény.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.02. 16:53:33

@balfaszokkal sáncoló:

Ez nyilvánvaló. Kína is úgy tekintett az ügyre, mint az USA: azaz a szovjetekkel ellentétes felet támogatta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.02. 17:02:07

@GallaiG:

Nem lesz Belarusz bekebelezve Oroszországba, erre semmi ok. Belarusz antiliberális, oroszbarát, keresztény állam, Oroszország csak nyer a belarusz függetlenséggel.

Mo. távoli célja is a belarusz modell lesz. Más nincs.

BiG74 Bodri 2019.02.02. 17:04:00

@GallaiG:
Bocsánat, de szerintem te lyukra szaladtál, mind a magyarázásommal, mind az indexes cinizmussal.
Egy kicsit körültekintőbben olvass, és több időt szánj értelmezésre!

GallaiG 2019.02.02. 17:11:36

@BiG74 Bodri: Bocsánat, de szerintem te lyukra szaladtál, mind a magyarázásommal, mind az indexes cinizmussal.
Egy kicsit körültekintőbben olvass, és több időt szánj értelmezésre!

@MAXVAL bircaman közíró: "Mo. távoli célja is a belarusz modell lesz. Más nincs." Eddig is tudta mindenki, aki figyelt, hogy a moszkvai KGB/FSZB központban a főnökeid ezt az utat szánják hazánknak.
Jobb lenne, ha minél kevesebb baj árán törődnétek bele, hogy más út lesz!

BiG74 Bodri 2019.02.02. 17:30:56

Ruszkik haza!
( Ez itt nem az !)

Sokan felvetik, hogy miért mindig a zsidók?
Talán azért, mert a világ második nagymértékű rombolásának egyik epizódja. Mert a zsidók gyakorlatilag minden országban fellelhetőek és részei az ország életének. Mert a holokauszt a németek által megszállt országokat érintették, nem maradtak Németországon belül. Mert a holokauszt aztán drasztikusan háttérbe tolta a hagyományos ortodox zsidó áldozat hozzáállást, és egy aktív politikai, katonai hatalommá emelkedett zsidó államot szült, mely közvetve, de a holokausztnak köszönhető.
Ettől az összes többi aljas népirtás emlékei is itt vannak, de hány magyar családnak vannak fájó pontjai a kambodzsai rémuralomból, az örmény népirtásból?
Ráadásul úgy, hogy sok pofátlan szar alak még most is itt nyalja az oroszok seggét, miközben speciel semmi, de semmi jót nem köszönhetünk sem a cári oroszországnak, sem a szovjetunionak.

felső határ nincs 2019.02.02. 18:16:50

@Tomycat: Aha, tehat a 2000 eve vandorlo zsidok vissza nem teresere nincs mas magyarazat, a gazkamran kivul. Izrael lakossagat a palesztin asszonyok szultek, vagy a homokbol keltek ki?

Tomycat 2019.02.02. 22:11:19

@felső határ nincs: Ember! A favakba az elhurcolt családokból egy, két ember vagy senki nem tért vissza. Eltűntek, mert Izraelben sincsenek. Nincs ott egy nagy magyar ajkú közösség. Ami van, az kicsi is meg aztán úgy tudom meg a háború előtt ment oda.

felső határ nincs 2019.02.02. 23:58:59

@Tomycat: A falvakba minek mentek volna vissza, semmihez sem ertettek. A haboru elott a kocsma meg a bot minden faluban zsidoe volt, a haboru utan meg az allame.

Tomycat 2019.02.03. 08:35:05

@felső határ nincs: Aki túlélte ment, de nem maradt. Idős, gyermek elhurcolt nem került elő. Csak olyan korú jött vissza, aki elég erős volt, hogy túlélje. Azoknak is a töredéke. A boltokról, vagyonukról akkor rögtön a háború után nem tudta senki mi lesz. A logikus reakció, hogy mielőtt elmennek, pénzt csinálnak belőle. Úgy mennek el. De nem jöttek érte. Ha elfogadjuk azt a sztereotípiát, miszerint a "zsidó embernek mindene a pénz", akkor felettébb furcsa az a tömeges lezserség aminek hatására zsidó családok ezrei vagyonukat hagyva úgy elmennek, hogy semmi nyomuk nem maradt. Ilyen ugye egyéneknél akkor van, ha valaki meghal. Ha egy nagy etnikailag pontosan meghatározható közösség tűnik el, akkor azt genocide-nak vagy az adott esetben Holokausztnak nevezik.
Az meg különösen hangzik tőled, "hogy semmihez nem értettek". A zsidó emberek!..ezután jön gondolom a "szűzlányokat is áldoztak meg ettek".... nem semmi....

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.02.03. 15:16:09

@zsa63: Ezzel van egy kis baj. A felelősséget mindig a győztesek terelik a veszteskre. Ha azt mondjuk, hogy a háború végén úgy határozták meg a határokat, hogy biztos legyen a feszültség, így a nagyhatalmak befolyása is, és ez kódolja azt, hogy előbb-utóbb újra háború lesz, akkor a háborús veszteségek jelentős része abból a helyzetből következik, hogy ez a háború biztos volt, és az is, hogy vagy eltaposnak, vagy egy adott oldalon leszünk benne.

Ez a helyzet azok felelőssége akik a Haubsburg uralom óta kényszerpályán mozognak, vagy azoké akik a döntési szabadságokkal élve megteremtik?

Az Antant kapcsán nem árt tudni, hogy az oszmán birodalom elleni harcban hazát ígért mind a zsidóknak, mind az európai arabságnak, ha azt felszabadítják. Az első világháborúban piszok sok zsidó ezért küzdött, ezért halt meg. Az ő sikerük alapján járt volna nekik terület. Aztán az arab erőszak okán mégsem kapták meg.

Ebből persze jelentős feszültség, a kinek hol jár lehetőség az életre kérdés lett. Az ilyen szempontból kevésbé őszinte államok és a többi "szaván fogható győztes" esetében a velük szembeni esetleges elvárások ellen lehetett hangulatkeltéssel fellépni. Így a globális "kultúrával" együtt érkező antiszemitizmus bőven globális jelenség volt.

Ahol a szinte biztosra kikényszerített háború fedezetét kellett megtalálni, ott nyilván olyanoktól kellett elvenni, akiknek volt is, és akik ellen éppen ment a globális gyűlöletkeltés, így akiktől lehetett is. A szabadrablás utáni visszavágó elleni védelem globálisan elterjedt és sajnos szinte szükségszerű eszköze volt a népirtás.

Akik ezt a helyzetet akkor felépítették, később Izrael határait jelölték ki úgy, hogy ott is mindennapos legyen a konfliktus, mert akkor lehet ott befolyásuk. Ebből persze lett Izrael ellen, az ország eltörlésére és népirátsra törekvő háború, majd a támadó területek indokolt megszállása. Ami után ezeknek az országoknak a tömegmédiája, az instabilitást azzal is tartotta fenn, hogy nem természetes a más megsemmisítésére törő támadók megszálása, hanem szegény támadó vs. csúnya megszálló zsidó elmélettel további antiszemitizmust keltettek.

Aki ezt így csinálja nagyhatalmi politikaként az persze nálad ártatlan. Aki ebben a helyzetben kényszerből is sodródik, annak már a dédunokája is genetikailag bűnös, születésétől fogva, hátha jön majd ellene is egy népirtás, mindig kellenek a rossznak születők.

Hol a zsidók azok, mert szegény nemzsidók... Elfelejtve azt, hogy a zsidóságot ki kényszerítette a pénzügyi világba, azonnal elnyomást kvánnak.

De a rossz X, mert szegény nemX alapú politika mehet persze X = fehér, X = férfi, X = keresztény, X = heteroszexuális , X= cisznemű, X=tőkés, X=bármi más alapon. Mert az a civilizált, nyugati, nagyhatalmi politika, ami piszok sok ilyen népirtásra vezető helyzet szükséges és elégséges feltétele volt, más népirtásokhoz csak némán asszisztált. De jó, tapsoljuk meg!

Nem az a megoldás, hogy kollektív bűnösséget kiáltunk ott, ahol könnyen lehet, hogy a nép a lehetőségeihez képest mégsem volt annyira rossz, a lehetőségek és szükségszerűségek megteremtéséért felelősöket felmentjük. De, pont azt kell felismerni, hogy a népirtásnak, szabadrablásnak szinte mindenhol, így nálunk is, voltak haszonélvezői, kollaboránsai.

És a szomszédot haszonért feljelentő aljassága egyformán rossz akkor, ha a zsidókat jelentette fel, ha III/III-asként jelentett, vagy akkor, ha éppen a "Nem PC, rúgják, ki! (legyen enyém az a jó állás)" alapon játszik, vagy "kedves Zsolt, van 5000 forintért némi infóm a következő publidhoz a szomszédban lakó ellenzéki tüntetőről" alapon megy az aljasság.

Az ilyen aljasság tanulsága az, hogy ahol egy rendszer program szinten lehetőséget ad arra, hogy előítéletek mentén, az ártatlanság vélelmét, a tisztességes eljárást mellőzve lehessen másokat meghurcolni, ott ez meg is fog történni. Ahol ez bármely módon (akár mást öngyilkosságba hajszolva) mérhető valószínűséggel halálhoz vezethet, ott a rendszer gyilkos, általánosító, előítéletes politikai szélsőség, amivel szemben BÁRKIRE és BÁRMIre lehet sőt kell is szavazni, ha a szükséges válaszlépések, más külsőségek, stb. miatt az a rendszer is megkapja a maga cimkéjét.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.02.03. 18:03:36

@felső határ nincs: Azért, mert míg te azt mondod semmihez sem értetek, más viszont tudja, hogy a kereskedelemhez, pénzügyekhez, stb. kellett érteni, még az átkosban is. Ez persze csak az első probléma az "érveléseddel". A másik probléma az, hogy a gázkamra kérdés nem arról szól, hogy voltak-e kivégzések. Hiszen sok pogrom, dunába lövés, stb. kapcsán is vannak adatok, de akár számos bűnrészes beismerő vallomása is, amiért nem kaptak kisebb ítéletet.

A gázkamra kérdése arról szól, hogy HOGYAN. Nyilván Mengele kísérletei is, nyílván sok más gyilkosság is felmerül, a gázkamra az a módszerről szól. A tömeges kivégzések elrendelése és az erre vonatkozó sok más eszköz mellett a gázkamra mellékes, nem is lenne miért hamisítani.

Azaz, ha az általad ténynek hitt hazugságok sokaságából indulunk ki, ignorálva minden ezzel ellentétes dolgot, akkor is csak mellébeszélést hallunk. Nem többet, nem kevesebbet. Ezzel persze nem csak az a baj, hogy amit mondasz hülyeség. Az a baj, hogy mások családja felé fogalmazol meg úgy vádakat, hogy az elvbarátaid ezeknek a családoknak ártottak. Ha erre az a válasz, hogy akkor a te családod se szent, megemlítjük azt a két alakot, akiből belőled férget nevelt, és aki ehhez a genetikai anyagot is adta a DNSedbe, akkor jön a sértődés, az agresszió, mert te csak akkor vagy bátor, ha védtelen embert kell gyalázni, ha visszavágás jön, akkor már nem tetszik a dolog. Pedig az a két alak volt az, aki nem tanította meg neked, hogy másik őseivel szembeni rágalmazó, sértő, bántó hazugság nem fér bele. Az ő dolguk lett volna.

Így bizony nekik sem ártana viselni azt, hogy ők sem szentek, nem védettek, hanem lehet őket bárminek nevezni. Csak akkor vonyítasz, hogy a másik miért említi, vádolja a te felmenőidet, amikor más felmenőit szidni szerinted csak a hozzád hasonló férgeknek szabad.

A fő baj az, hogy a többi csürhében bátor neonáci "nagykisfiúhoz" hasonlóan te is az vagy, aki gyűlölködni bátor, elismerni a gyűlölködést gyáva. Isteníteni egy politikát más kárára, amikor nem tud visszaütni megy, nagy pofával. Amikor ezt el kell vállalni, akkor is, ha annak következménye lesz, akkor már tele van a gatyád és a saját korábbi elveidtől kezdve, bárkit és bármit letagadsz, hogy ne kelljen a tetteiddel szembenézned.

Nos ez patkányság. És tudodaz a gond, hogy a GULAG esetén nem a szovjet katona ölt, hanem a hideg, nem teszi semmivel sem jobbá azokat a bűnöket sem. Így a probléma az elhurcolással kezdődött.

A másik probléma ott van, hogy a hazatérő túlélők beszámolói egybehangzóak, és ennyi ember vallomásait nehéz lenne összehangolni. És igen, akár a vádlottakét, stb. te viszont pár általadt történésznek nevező, önmagának is ellentmondó baromnak híve nem vagy képes elgondolkodni azon, hogy a teóriád, ha igaz lenne, mekkora feladat lett volna megszervezni, miért lenne az kb. lehetetlen. De az általad kedvelt szarkavaró senkiháziaknak egyszerű hazudniuk.

De nézzünk meg még egy kis részletet, nem nagyot, hanem minimálisat. Te, aki féreg módra viselkedsz, és a téged ilyen féreggé nevelő csúszómászó senkiháziak azt felejtitek el, hogy az elhurcoltak vagyonát elvették, őket kirabolták előtte, az állam is, és azon keresztül sokan haszonélvezői ennek a rablásnak. Mások a holtak elrejtett vagyonát ellopó hullarablók örököse.

Nem kell a magyaroknál kollektív bűnösséget kiáltó iránynak sem hinni. De amíg ez a vagyon, és amit később, mint "tőkéstől" vettek el volt a fedezete annak, hogy az ország működjön, a legvidámabb barakkként a családodnak is esélyt adjon, addig el kell ismerni, hogy mindkét elnyomó rendszer áldozatainak tartozunk, akiket csak részben kárpótoltunk.

És a zsidó családból származó szerencsések is mások vérén vett előnyből profitálnak, és nem árt, ha a valódi áldozatokról tiszteletteln beszélünk.

A valódi áldozatokról, és nem az Imi Balsoj féle megúszásra játszó, de végén rajtavesztő kommunistákról, akik korábban a KGBnek is súgtak és sokak kivégzéséhez járultak hozzá. Hanem a zsidó, sváb, vagy bármely más nemzetiségű boltostól, aki alíg élte túl a nácik uralmát, de máris belefutott a padláslesöprésbe, és a következő rémtettekbe.

És el kell ítélni az olyan patkányokat, akik akár köpönyegforgató besúgóként, akár a gonoszság tudatos támogatóiként, megteremtőiként, mások kirablásából szándékosan kovácsoltak előnyt. És az olyan patkánygeciket is, akik ebből a profitot megtartják, az áldozatokat, túlélőket úgy mocskolják, ahogy azt te teszed. Sőt azokat is, akik ez utóbbi magatartásra nevelik az ivadékaikat.

És ha a nyilvános holokauszttagadásod után esetleg téged elvisznek, mint bűnözőt, és a családod minden vagyona elmegy a bűnügyi költségekre, és utcára kerültök, még az utolsó büdös melegedőben is ahova bemehetsz a fagyhalál ellen benne van az évtizedek alatt elrabolt vagyon egy-egy darabja.

megelek 2019.02.18. 14:48:33

Előszös is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat és észrevételeket - mindenféleképpen utánanézek a dolgoknak :)
Igen, durva, hogy nem hallottam addig a népírtásról, de 92-ben születtem, Vajdaságban, így nekünk bőven elég volt töriórán két ország történelmét átvenni, nem foglalkoztunk a Távol-Kelettel, pedig nyilván kellett volna.

A kommentmoderációról annyit, hogy még el sem tudtam olvasni az összeset, mert valamiért nem kaptam értesítést a kommentekről és most jutottam odáig, hogy megint felnézzek a blogomra.

Valóban nem történelmi témájú blog, így az esetleges csúsztatásokért és téves információért elnézéseket kérem - netről, különböző forrásokból összegyűjtött anyag :)
süti beállítások módosítása