megelek

Tippek és ötletek hátizsákos utazáshoz - 3. rész

2017. szeptember 06. 16:30 - megelek

Ha érdekelne az előző két rész, katt ide és ide.

6. Ételek és italok

Csapvizet ne igyunk, csak palackozottat, viszont fogmosáshoz nem muszáj. Én jeges italokat is ittam, mindenféle következmény nélkül. Ételekből mindent ettem, leginkább helyi kifőzdékben ettünk, arra készítsük fel magunkat lélekben, hogy a nyugati kaja, mint amilyen a pizza, a hamburger, vagy csak a sima sült hús is, esetleg krumpli, az ottani viszonyokhoz képest igencsak borsos áron kaphatók. Viszont minden ami helyi, olcsó és finom, viszont egy idő után eljutunk arra a szintre, hogy SOHA TÖBBET az életben nem akarunk látni rizst vagy tésztát. 
Ha már ott vagyunk, mindenféleképpen próbáljuk ki a helyi különlegességeket, ha csoportban vagyunk, annál jobb, ugyanis egy adagot oszthatunk többen is. Én így kóstoltam meg pl. a csemegekukorica-lét és a cukornád szörpöt. A sáska és a skorpió viszont saját vétel volt, azt nem osztottam senkivel és túléltem, nem hánytam, büszke voltam magamra. 

Khao Soy - fantasztikus!img_20170527_161124.jpg

Mangó ragadós rizzsel - egyik kedvenc thai desszertemimg_20170529_124239.jpg

Kóstolókimg_20170530_193354.jpg


A Szingapúrban kóstolt teriyaki-s csirkeláb viszont határozottan finom volt. Szerencse, hogy falun azért még igencsak sok "gusztustalan" ételt eszünk, pl belsőségeket, ugyanis így kicsit jobb a tűrőképességünk, mint amilyen azoknak, akiknek steak-pasta-krumpli a szentháromság étkezésileg.

Csirkeláb és portugál desszert Szingapúrban
- valamiért nagyon oda vannak ezért az édességértimg_20170507_200735_1.jpg

 

7. Mit érdemes pakolni és vinni?

Lehetőleg minél kevesebb dolgot, ugyanis ha valaki csigaként él, akkor nem akar magával cipelni 10+ kilót és csomó olyan felesleges cuccot, amit max párszor használunk. 

- Sampont, balzsamot nem, amennyiben kiscsomaggal utazunk. Semmit nem érdemes, amit a helyszínen is megvehetünk hasonló minőségben és sok helyet foglal. Sok szálláshelyen biztosítanak tusfürdőt és hajsampont, balzsam pedig érdemes hajolajat vinni a hajvégekre. Így megvan az ápoltság érzése, viszont sokáig elég és kis helyen is elfér. Ja, és tusfürdő helyett jobb a szappan. Sőt, amennyiben teafaolajas szappant veszünk, akkor arctisztító sem kell, ugyanis a teafaolaj egyből fertőtlenít, tisztít, stb. Nekem 4 hónap után is még van belőle.
- Naptejet és aloe vera krémet érdemes a helyszínen vásárolni vagy a reptéren.
- Fogkefét vigyünk, fogkrémből csak kicsit - úgyis veszünk másikat, ha elfogy.
- Dezodorból csak golyósat, parfümből csak kis kiszerelést. Bár ha Ázsiába megyünk, úgyis  tusolás után 3 másodperccel izzadtak leszünk, szerintem érdemesebb ezzel a tudattal indulni. Nálam volt egy mini parfüm, és csak esténként tettem fel picit. 
- Fésűből csak egy összecsukható kicsit érdemes, úgyis mindig kócosak leszünk
- Sminkbe legjobb csak az alapokat magunkkal vinni, mint amilyen egy korrektor, szempillaspirás, valamilyen szemfesték, tus, esetleg pirosító, ha ragaszkodunk hozzá és rúzs. De az utazók közül szinte senki nem sminkel, ritka az, aki igen. Mindenki természetesen szép, napbarnított (leégett) bőrrel, néha pattanásos arccal (mint én), napsütötte kócos és sós hajjal, kicsit izzadtan, össze nem illő ruhakombókban, hiszen mindenki azt viseli, ami éppen tiszta. Vagy nem tiszta, de a legkevésbé piszkos.
- Kb. 4-5 pólót, lehetőleg egyszerűt és letisztultat, amit jól tudunk kombinálni más ruháinkkal. Könnyű ruhát strandra és estére, szoknyát vagy szarongot templomnézéshez, egy kendőt a vállunk takarásához, amennyiben templomokba megyünk, farmer és anyag rövidnadrágot, lehetőleg ne olyat, amiből még a fenekünk is kilátszik, már csak a kultúrális különbségek miatt is, illetve pár alsóneműt, viszont ajánlom a bikiniket, ugyanis könnyen moshatók és gyorsan száradnak, plusz többfunkciósak. Volt olyan utastársam, aki direkt kifordítható bikiniket vásárolt, hogy még úgy is spóroljon a súlyon. Lehetőleg ne "duplikáljuk" a ruhadarabokat, pl. ha van zöld felső nálunk, akkor ne tegyük egy másik zöldet, ami csak abban más, hogy a nyakkivágásuk különböző. Vagy egy farmer rövidgatyót tegyünk, felesleges még egyet pakolni, mert a másik egy pici dologban más. Egyébként én is több pólót vittem, mint az itt felsoroltak, voltak nálam trikók is, de azok kevésbé hasznosak.
- Legyen nálunk egy hosszú felső, ami melegen tart. Még ha az idő j is, akkor is szükségünk lesz rá, ugyanis klímával lazán leviszik a hőmérsékletet 20 fok alá. Pont ugyanezen oknál fogva legyen nálunk valamilyen hosszú nadrág, ami kis helyet foglal. Lányoknál előny a leggings. Melegen tart és több funkciós.
- Eső- és szélkabát. Mindig jól jöhet, de a legjobb, ha nem lesz rá szükségünk.
- Kicsire összehajtható törölköző. Strandra jobb a szarong. 
- Kényelmes zárt cipő és egy papucs bőven elég.
- Legyen nálunk legalább kettő lakat! Legjobb a számzáras, ugyanis kisebb az esély arra, hogy elfelejtjük a kódot, minthogy elveszítjük a kulcsot.
- Vigyünk egy kisebb méretű táskát, amibe beleférnek a legfontosabbak, mint amilyen a pénz, mobil, útlevél, és egy kisebb hátizsákot is, amibe tudunk mindenféle dolgot pakolni városnézéshez és/vagy strandoláshoz. 
- Töltő és konverter, ugyanis több helyen egészen más a konnektor, mint a nálunk megszokott, szóval aztán hiába van nálunk töltő meg számítógép meg minden, ha nem tudjuk feltölteni.

Na, én ennyi csomaggal indultam meg két hónapraimg_20170506_173037.jpg

Egyébként mindenki azt pakol amit szeretne, szerintem a felsoroltak alapnak bőven elég. És a legfontosabb: ÚGYIS VÁSÁROLNI FOGUNK az adott helyen. Új ruhák, cipők, szépek, olcsók, kényelmesek. Szuvenírt csak a végén vegyünk, tárgyak helyett emlékeket és képeket gyűjtsünk. 

+1: számok, avagy én hogy jöttem ki ebből az egészből anyagilag

Le kell szögeznem, hogy én azért vigyáztam a pénzemre. Semmit nem vontam meg magamtól, ettem, ittam, buliztam, különböző programokon vettem részt, voltam elefánt-szentélyben, dzsungeltúrán, masszázsokon, béreltem robogót és minden jóban benne voltam. Volt, hogy vacsoráztunk egy étteremben, majd a piacokon vacsoráztunk még egyszer, desszerttel együtt. Vettem új ruhákat, búvárszemüveget, viszont dísztárgyakat nem, és ha a szálláson volt reggeli, akármennyire is untam, inkább ettem megint toast kenyeret dzsemmel, akármennyire is untam. Mindig alkudtunk, szinte már pofátlanul, volt, hogy fél városon átgyalogoltunk egy jobb ajánlatért. 

Ez minden pénzt megért!

Szóval a számok:

- Repjegy: 456.07 font volt a repjegy London-Szingapúr és Hanoi-Budapest között. Ezen kívül repültem még Kuala Lumpur és Krabi között - 20 font, Luang Prabangból Hanoiba - 90.8 font, majd Ho Chi Minh-ből Hanoiba - 64.74 font. Tehát összesen 631.61 fontból kijött az összes repülés.

Minden más költségek (szállás, kaja, vízum, transzport, stb): 1370.59 font

Tehát összesen: 2002.2 font. 685.295 font havonta, tehát kb. napi 22.84 font. A napi átlag igen jelentősen csökken, minél többet utazunk. Pl. észak-Thaiföldön Paiban megszálltam egy hostelben, ahol éppen kerestek alkalmazottat. Vagy Vietnámban rengeteg helyen lehetett volna vállalni angol tanítást, vagy fizetésért vagy önkéntes munkaként. Laoszban, Luang Namtha-ban felkínáltak egy állást egy utazási irodában, marketing és sales munkakörre, szállással együtt. Ráadásul ami a legtöbbe kerül egy út alatt az maga az utazás A-ból B pontba, és a különböző aktivitások. Ha nem rohanunk sehova, simán el lehetne tölteni pár napot semmittevéssel a tengerparton, amikor csak a szállásért és a kajáért kell fizetni, ami kb. 8 fontba jön ki per nap. 


Amennyiben bárkinek bármi kérdése van hátizsákos utazással kapcsolatban vagy segítség kellene egy túra/nyaralás megszervezésében, írjatok nyugodtan! 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://megelek.blog.hu/api/trackback/id/tr4012801790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dez01 2017.09.07. 15:12:51

Ilyen fiatal hölgy ugye nem egyedül utazott 2 hónapot?

Bálint Kocsis 2017.09.08. 12:09:58

nekem lenne egy két kérdésem :) kérhetek elérhetőséget? :)

megelek 2017.09.13. 16:26:24

@dez01: de, egyedul utaztam eredetileg. Vegul sosem voltam egyedul, mert mindig akadt utitarsam (altalaban szinten egyedul utazo leanyzok)

megelek 2017.09.13. 16:27:23

@Bálint Kocsis: Szia, persze, irj az agnes.benak@gmail.com email cimre nyugodtan. :)
süti beállítások módosítása